Regulamin monitoringu wizyjnego - zał.1, zał.2, zał.3, zał.4, zał.5, zał.6, zał.7,
Klauzula informacyjna dotycząca monitoringu wizyjnego
Wniosek o zabezpieczenie nagrania z monitoringu wizyjnego
Klauzula informacyjna załącznik 3
KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
PRZEZ SYSTEM MONITORINGU WIZYJNEGO
w Samodzielnym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Zatorze
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady [UE] 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE [ogólne rozporządzenie o ochronie danych] [Dz.U.UE.L.2016.119.1] [zwanego dalej „RODO”] informujemy, iż:
1. Administrator danych:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Samodzielny Zakład Opieki Zdrowotnej w Zatorze (dalej SZOZ) przy ulicy Palimąki 2, 32-640 Zator. Kontakt do Administratora poprzez e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie: +48 [33] 84-12-150.
2. Inspektor Ochrony Danych:
Agnieszka Stelmaczonek
Dane kontaktowe: e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Samodzielny Zakład Opieki Zdrowotnej w Zatorze wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować w przypadku pytań lub uwag dotyczących przetwarzania Pani/Pana danych osobowych i praw przysługujących Pani/Panu na mocy przepisów o ochronie danych osobowych.
3. Cele przetwarzania danych osobowych oraz podstawa prawna przetwarzania:
Celem funkcjonowania systemu monitoringu wizyjnego prowadzonego przez SZOZ w Zatorze i przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych jest:
– art. 9 ust. 2 lit. i) RODO w związku z art. 23a ust.1 pkt. 2 Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej w związku z art. 5 ustawy z dnia 16 czerwca 2023 r. o zmianie Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz niektórych innych ustaw w celu zapewnienia bezpieczeństwa opieki zdrowotnej w stosunku do danych pacjentów będących danymi, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO.
- art. 6 ust.1 lit. c) RODO w związku z art. 23a ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej obserwacja pomieszczeń ogólnodostępnych, takich jak: recepcja, szatnia na okrycia wierzchnie lub obuwie, poczekalnia, wejścia do budynku, ciągi komunikacyjne, jeżeli jest to niezbędne dla zapewnienia bezpieczeństwa pacjentów oraz personelu, w tym zapobieżenia incydentom zagrażającym temu bezpieczeństwu (np. agresywne zachowania, pobicia, kradzieże) w stosunku do danych niebędących danymi, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO.
4. Miejsca monitorowane:
Miejsca monitorowane zostały oznaczone za pomocą tablic informacyjnych na terenie objętym monitoringiem. Monitoring swoim zasięgiem za pomocą zespołu kamer zainstalowanych na elewacji budynku obejmuje teren zewnętrzny SZOZ tj. garaż SZOZ, parking oraz teren wokół budynku przychodni SZOZ. Ponadto monitoring zainstalowany jest wewnątrz budynku w poczekalni poradni: dzieci zdrowe i dzieci chore, na poczekalni na I piętrze, a także na korytarzu: wejście do przychodni, rejestracja, odpady, punkt pobrań.
Przetwarzaniu podlega jedynie wizerunek osób przebywających na terenie monitorowanym. System nie utrwala dźwięku.
5. Informacja o odbiorcach danych osobowych:
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych zarejestrowanych poprzez system monitoringu mogą być podmioty świadczące dla administratora usługi na podstawie zawartych umów powierzenia przetwarzania danych zgodnie z art. 28 RODO, w szczególności mogą to być: np.: firma serwisująca system, informatyczna oraz inni odbiorcy legitymujący się wyłącznie interesem prawnym w pozyskaniu dostępu do danych osobowych zarejestrowanych przez system monitoringu: organy w szczególności policja, prokuratura, sąd, prowadzące postępowanie w sprawie ewentualnego zarejestrowanego zdarzenia.
6. Zasady wykorzystania zapisów z monitoringu:
Zasady wykorzystania zapisów z monitoringu wizyjnego są związane z w/w celami. Dyrektor SZOZ w Zatorze oraz upoważniona osoba przez Dyrektora może poddawać wstecznemu przeglądowi zarejestrowane zdarzenia wyłącznie w zakresie ich analizy, czy zarejestrowane sytuacje mogą naruszać bezpieczeństwo osób i mienia. Dopuszcza się tym samym, iż zapis z monitoringu do celów dowodowych może zostać zabezpieczony, gdy zarejestrowane zdarzenie może lub rodzi skutki prawne. Wniosek o zabezpieczenie nagrania z monitoringu jest dostępny w siedzibie placówki medycznej.
Dyrekcja SZOZ w Zatorze po otrzymaniu wniosku indywidualnie rozpatruje go pod kątem zasadności jego zabezpieczenia na podstawie opisanego we wniosku zdarzenia, gdyż złożenie wniosku nie jest równoznaczne z dokonaniem zabezpieczania nagrania z monitoringu. W przypadku zabezpieczenia nagrania kopia zapisu zostaje udostępniona wyłącznie uprawnionym organom ścigania na ich wniosek, jeśli wykażą interes prawny w pozyskaniu tego zapisu z monitoringu.
Administrator każdorazowo zabezpiecza zdarzenia zarejestrowane poprzez monitoring, które zagrażają bezpieczeństwu, wskazują na zdarzenia niegodne z ogólnie przyjętymi normami społecznymi dla celów dowodowych na uzasadniony pisemny wniosek osób trzecich oraz organów prowadzących postępowania.
7. Okres przechowywania danych osobowych:
Nagrania z systemu monitoringu wizyjnego przechowywane są od dnia nagrania do nadpisania w zależności od wielkości nagrań maksymalnie do ok. 30 dni jednak nie dłużej niż do 3 miesięcy.
W przypadku konieczności zabezpieczenia nagrania z monitoringu okres przetwarzania danych zostanie wydłużony do czasu przekazania nagrania organom uprawnionym do jego pozyskania [policja, sąd, prokuratura] i dalej będzie przetwarzany przez te organy. Po uzyskaniu nagrania z monitoringu przez właściwy organ staje się on odrębnym administratorem Państwa danych osobowych.
8. Prawa osób, których dane dotyczą:
W zakresie określonych praw w ogólnym rozporządzeniu ochrony danych osobowych mają Państwo prawo do dostępu do danych osobowych [nagrań] na zasadach określonych w art. 15 RODO w uzasadnionych przypadkach oraz prawo do ograniczenia przetwarzania danych na zasadach określonych w art. 18 RODO.
W celu zgłoszenia realizacji swoich praw może Pani/Pan opracować własne pismo i przesłać na dane administratora wskazane w klauzuli informacyjnej. O realizację swoich praw może Pani/Pan również wnosić prośbę do administratora w formie ustnej.
Administrator zrealizuje przysługujące osobie, której dane dotyczą prawa w zależności od podstawy prawnej i celu przetwarzania tych danych i w odniesieniu do innych przesłanek RODO lub ciążących obowiązków prawnych wynikający z odrębnych przepisów krajowych zwalniających administratora z obowiązku realizacji żądań osoby. W takim przypadku osoba składająca żądanie otrzyma pisemną lub elektroniczną informację o powodach niezrealizowania przysługującego jej prawa.
9. Prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych:
Przysługuje Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych w przypadku uzasadnionego stwierdzenia o niezgodnym z przepisami prawa przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych. Dane kontaktowe do Prezesa UODO: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, tel. 22 531-03-00, infolinia 606-950-000, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
10. Przekazywanie danych osobowych do państwa trzeciego:
Administrator nie zamierza przekazywać danych osobowych do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego [państwa trzecie] i organizacji międzynarodowych w zakresie przetwarzania danych osobowych poprzez system monitoringu wizyjnego.
11. Informacje o profilowaniu danych osobowych:
Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały profilowaniu w zakresie przetwarzania danych osobowych przetwarzanych za pośrednictwem systemu monitoringu wizyjnego.
12. Informacje o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji:
Administrator nie będzie na podstawie posiadanych Pani/Pana danych osobowych i w oparciu o dane osobowe Pani/Pana podejmował decyzji w sposób zautomatyzowany.